Miriam Overlach: ‘Composing for Harp’

Componisten vinden componeren voor de harp nog wel eens ‘eng’. Hoe klinkt staccato op de harp en hoe doe je het? Waar zijn flageoletten het mooist? Hoe hard kan het eigenlijk in welk register? En hoe zat het ook alweer precies met de pedalen? Twee Nederlandse harpisten Miriam Overlach en Sabien Canton ontrafelden vanmiddag tijdens een workshop in de Gaudeamus Muziekweek de geheimen van de harp voor een zeer geïnteresseerd ‘publiek’ van componisten.

Meer weten?

Volgend voorjaar wordt er weer een compositieconcours gehouden tijdens de derde editie van het Dutch Harp Festival. en Miriam promoot Componeren voor de harp via het project www.composingforharp.com

In de Gaudeamus Muziekweek 2013 is er nog een concert te beluisteren van harpist Remy van Kesteren. Zaterdag 7 september om 12:30 in RASA zet hij zijn tanden in nieuwe werken voor harp en live elektronica.

Tags:

Reageer