Galina Oestvolskaja Symposium: New Perspectives

Het internationaal Oestvolskaja Symposium, vrijdag 27 mei 2011 in de BAM Zaal in het Muziekgebouw aan ‘t IJ, georganiseerd i.s.m. de Universiteit van Amsterdam, en onder redactie van prof. dr. Rokus de Groot en componist Elmer Schönberger. Met als sprekers: Alexander Ivashkin, Olga Panteleeva, Rachel Jeremiah-Foulds, Elena Nalimova, Sander van Maas (die niet in persoon aanwezig kon zijn, zijn bijdrage werd voorgelezen door prof. dr. Rokus de Groot), Rokus de Groot, en Elmer Schönberger. M.m.v. pianisten Anne Veinberg en Leo Svirsky. Het symposium is mede mogelijk gemaakt door KNAW (Koninklijke Nederlandse Academie voor Wetenschappen), ICG (Instituut voor Cultuur en Geschiedenis, ASCA (Amsterdam School for Cultural Analysis) en UvA (Leerstoelgroep Muziekwetenschap).

Re-edits of these videos will be available in the coming week.

Hieronder zijn de sprekers terug te zien:

Prof dr Irene Zwiep (Director Institute of Culture and History, University of Amsterdam)
Opening

Alexander Ivashkin, Goldsmiths College, Music Department, University of London
Galina Ustvolskaya: Minimalist of maximalist?
[video was removed by request]

Elmer Schönberger (muziekcriticus, componist, schrijver)
Ustvolskaya in the Netherlands: The Lady with the Hammer

Olga Panteleeva (PhD student History and Literature of Music, University of California, Berkeley)
The Story of the Sibyl, Metaphors in Music Journalismand Scholarship on Ustvolskaya 1940s-2000s

Elena Nalimova (Chetham’s School of Music, Manchester UK)
Bringing Ustvolskaya’s chamber music tot the next generation. Performance, pedagogy and presentation.

Sander van Maas (University of Amsterdam, University of Utrecht, Depts of Musicology)
The hyperbolic dimension in Ustvolskaya’s music

Rachel Jeremiah-Foulds (Goldsmiths College, University of London)
An Esoteric Iconography: Orthodoxy and Devotion in the World of Galina Ustvolskaya

Rokus de Groot (University of Amsterdam, Dept. of Musicology)
Ustvolskaya’s work in the context of the Turn to religion in 20th century new music

Forum Discussion:

Tags:

Reageer